Տեղեկանք <Ֆիզիկական կուլտուրա> առարկայի ավագ դպրոցի /10-12-րդ դասարան/ չափորոշչում և ծրագրում կատարված փոփոխությունների վերաբերյալ
Տեղեկանք
<<Ֆիզիկական
կուլտուրա>> առարկայի ավագ դպրոցի /10-12 -րդ դասարան/ չափորոշչում և ծրագրում կատարած
փոփոխությունների վերաբերյալ
Ավագ դպրոցի <<Ֆիզիկական կուլտուր>> առարկայի գործող չափորոշիչը
և ծրագրերը հաստատվել են 2007թ:
ԿԱԻ-ի ֆիզիկական կուլտուրայի
մասնագետների կողմից նախորդ 5 տարիների ընթացքում իրականացվել են մշտադիտարկումներ
Երևան քաղաքի և հանրապետության մարզերի մի շարք հանրակրթական դպրոցներում:
Մշտադիտարկումներից հետո կազմակերպվել են քննարկումներ ուսուցիչների հետ
չափորոշչային պահանջների, չափորոշչի և
ծրագրի փոխկապակցվածությունը պարզելու և ուսուցիչների կողմից չափորոշիչն ու
ծրագիրը և առարկայի դասավանդման մեթոդները
կիրառելու հմտությունների շուրջ:
Ուսումնասիրությունները ցույց
տվեցին, որ առարկայական չափորոշչային պահանջները և ծրագիրը ունեն վերանայման և
բեռնաթափման կարիք:
Բացի այդ 2009թ. 10-12 դասարաններում <<Ֆիզիկական կուլտուր>>
առարկայի շաբաթական 3 ժամից 1-ը տրվել է <<Ֆուտբոլ>> մարզախաղին, 10-
11-րդ դասարանների ժամաքանակից 14 ական ժամ տրվել է <<Առողջ ապրելակերպ>> դասընթացին:
Ստորև ներկայացնում ենք կատարված չափորոշչային
և ծրագրային փոփոխությունները:
ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ
1.
Հստակեցվել և պարզեցվել է չափորոշչի` սովորողներին ներկայացվող պահանջների եռամակարդակ աղյուսակը.
Ավագ դպրոց:
- Ա մակարդակից հանվել է պատանիներ /կարողանա կատարել գլուխկոնծի
երկարությամբ/, աղջիկներ /կարողանա կատարել պառկած դիրքից կանգ թիակների վրա/:
- Ա -ից Բ մակարդակ է բերվել / իմանա ֆիզիկական վարժությունների ինքնուրույն կատարման ժամանակ ինքնավերահսկողության
և անվտանգության կանոնները/։
- Ա -ից Բ մակարդակ է բերվել /պատկերացում ունենա գերհոգնածության, մարզումների բեռնվածության և կանխարգելման միջոցների
վերաբերյալ/:
- Ա մակարդակում փոփոխվել է /կարողանա ցածր մեկնարկից վազել 50 մետր, դարձել
է 30 մետր, կարողանա վազել աղջիկներ 400մ դարձել ` 500մ., իսկ տղաներ 800մ. դարձել
է 1000մ./ կապված քննական նորմատիվների փոփոխման հետ:
- Բ մակարդակից հանվել է`
ա.Կարողանա կատարել պատանիներ`գլուխկոնծի հետ և կանգ
ձեռքերի վրա, աղջիկներ` գլուխկոնծի առաջ, հետ և <<կամուրջ>> վարժությունները:
բ. կրոսավազք 1500մ աղջիկներ և 2000մ տղաներ,
- Գ մակարդակից հանվել է
ա. <<Արժեվորել և պատասխանատվություն ունենալ սեփական առողջության պահպանման և ֆիզիկական ներդաշնակ զարգացման նկատմամբ>>,
քանի որ այն առկա է արժեքային համակարգում:
բ. Դրսևորել տեխնիկական և տակտիկական գործողությունների ստեղծագործական կիրառում։
2. Լրամշակվել և առավել ամբողջական
տեսք է ստացել բացատրագիրը:
3. ä³ñ½»óí»É, ËÙµ³·ñí»É ¿ §²é³ñϳÛÇ µáí³Ý¹³Ï³ÛÇÝ
ÙÇçáõÏÁ¦, áñÇÝ Ñ³Ù³å³ï³ëË³Ý å³ñ½»óí»É,
ËÙµ³·ñí»É ¨ µ»éݳó÷í»É ¿ ݳ¨ Íñ³·ÇñÁ:
ԾՐԱԳԻՐ
Ելնելով վերը նշվածից ծրագրում կատարվել են հետևյալ փոփոխությունները`
ԳԻՏԵԼԻՔՆԵՐԻ ՀԻՄՈՒՆՔՆԵՐ
1.
Այս բաժնի <<Առաջին բուժօգնությունը վնասվածքների դեպքում>> թեման հանվել է, քանի որ այն ընդգրկված է ՆԶՊ առարկայի
ծրագրում:
2.
Հանվել է 10-րդ
դասարան` <<Կանանց մասնակցությունը օլիմպիական խաղերին>> թեման:
3.
Հանվել է 11-րդ
դասարան` <<ֆիզիկական կուլտուրան և սպորտը` որպես պատանիների զինվորական ծառայության
նախապատրաստման միջոց>> թեման, որը կրկնվում էր /առկա է 10-րդ դասարանում/:
4.
Հանվել է 12-րդ
դասարանի <<Ֆիզիկական կուլտուրայի պարապմունքների, առանձին մարզումների բեռնվածությունը և դրա
հսկումը երակազարկի հաճախականության միջոցով>> թեման։
ՄԱՐՄՆԱՄԱՐԶԱԿԱՆ ՎԱՐԺՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
<<Մարմնամարզական
վարժություններ>> բաժնին նախկին ծրագրում 10-11- րդ դասարաններում տրված էր
24 - ական ժամ, այժմ դարձել է 13 ժամ, իսկ 12-րդ դասարանում 12 ժամի փոխարեն
դարձել է 7 ժամ:
Հաշվի առնելով ժամաքանակում
կատարված այս փոփոխությունները, ինչպես նաև սովորողների տարիքային
առանձնահատկությունները, <<Մարմնամարզական վարժություններ>> բաժնից բեռնաթափվել են հետևյալ
վարժությունները.
Հանվել է <<Մարմնամարզական վարժություններ>>
բաժնից` ակրոբատիկական և
հավասարակշռության վարժությունները:
1. Հանվել է`
10 –րդ դասարան
ա. Ակրոբատիկական վարժություններ. տղաներ`
գլուխկոնծի երկարությամբ,
կանգ
ձեռքերի վրա վարժակցի օգնությամբ վարժությունները:
բ. Ակրոբատիկական վարժություններ. Աղջիկներ`
կանգ թիակների վրա,
<<կամուրջ>>
վարժակցի օգնությամբ վարժությունները:
գ. Հավասարակշռության
վարժություններ` քայլք մարմնամարզական գերանի
/1մ բարձրության/ վրայով
կից քայլերով, մեծ քայլերով, արտանկներով, քայլք
ոտնաթաթերի վրա, 90 և 180 աստիճանի դարձումներ,
ցատկերով,
հենում
կքանիստ մեկ ոտքի վրա:
11 -րդ դասարան
ա. Ակրոբատիկական վարժություններ. Տղաներ`
գլուխկոնծի հետ և կանգ
ձեռքերի
վրա վարժությունները,
բ. Ակրոբատիկական վարժություններ. Աղջիկներ`
գլուխկոնծի առաջ և
<<կամուրջ>> վարժությունները:
12 -րդ դասարան
ա. Ակրոբատիկական
վարժություններ. Տղաներ` գլուխկոնծի առաջ և հետ, կանգ
ձեռքերի վրա, շրջում
կողքով,
բ. Ակրոբատիկական
վարժություններ. Աղջիկներ` կանգ թիակների վրա,
գլուխկոնծի առաջ և հետ, <<կամուրջ>>
պառկած դրությունից:
ԱԹԼԵՏԻԿԱԿԱՆ ՎԱՐԺՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
<<Աթլետիկական
վարժություններ>> բաժնին նախկին ծրագրում 10-11-րդ դասարաններում տրված էր
26 ժամ, 12–րդ դասարանում` 13 ժամ, այժմ 10-11-րդ դասարանում դարձել է 15 ժամ, իսկ
12-րդ դասարանում` 8 ժամ:
Հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ <<Աթլետիկական
վարժություններ>> բաժնի ժամաքանակը կիսով չափ կրճատվել է, համեմատաբար դժվար համարվող
վարժությունները հանվել են:
1.Հանվել է`
10 -րդ դասարան
ա. Կրոսավազք տեղանքում. 1500
մետր` աղջիկներ, 2000 մետր` տղաներ,
բ. Հավասարաչափ վազք 15 րոպե,
գ. Վազք 40մ փոփոխվել և դարձել է 30 մետր,
դ. Վազք աղջիկներ` 400 մ. դարձել է 500 մ. տղաներ` 800 մ. դարձել է 1000
մ:
11-րդ դասարան
ա. Կրոսավազք 12 րոպե,
բ. Փոխանցավազք 4 x 100 մետր:
գ. Ցատկեր տարբեր բարձրության արգելքների վրայով:
դ. Փոքր գնդակի նետում հեռավորության` լրիվ թափավազքից,:
ե. Արագացումով վազք 40 մետր` դարձել է 30 մետր:
զ. Վազք աղջիկներ` 400 մ. դարձել է 500 մետր, տղաներ` 800 մ. դարձել է` 1000
մետր:
12 -րդ դասարան
ա. Փոխանցավազք 4x100 մետր:
բ. Վազք 12 րոպե:
գ. Բարձրացատկ <<ֆոսբյուրի ֆլոպ>> եղանակով` 5 վազքաքայլով:
դ. Լցրած գնդակի նետում ցածից առաջ, գլխի վերևից` հետ, լցրած գնդակի հրում`
ոստյունով:
ե. Վազք 6 րոպե` փոփոխվել դարձել է.տղաներ` 1000 մ., աղջիկներ` 500 մ:
ՄԱՐԶԱԽԱՂԵՐ
<<Մարզախաղեր>>
բաժնին նախկին ծրագրում 10-11-րդ դասարաններում 26-ական ժամի փոխարեն, այժմ դարձել
է 20 -ական ժամ, իսկ 12 –րդ դասարանում` 13 ժամի փոխարեն` 12 ժամ
<<Մարզախաղեր>>
բաժնում բեռնաթափվել են հետևյալ
վարժությունները.
1.Բասկետբոլ
10 -րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Բասկետբոլի
գնդակի ընդունում և փոխանցում պաշտպանի ակտիվ դիմադրությամբ:
բ. Գնդակի նետում օղակի մեջ ուսի վրայից:
գ. Գնդակի փոխանցման,
ընդունման, վարման և նետման համակցումներ:
դ. Գնդակի փակում և
հետ մղում:
2. Վոլեյբոլ
ա. Գնդակի ընդունում
հարձակողական հարվածից հետո և փոխանցում ցատկով` ցանցի վրայով:
բ. Սկզբնահարվածի
ընդունում և առաջին փոխանցումը 3-րդ և 2-րդ գոտիները:
գ.
Հարձակողական գործողություններ:
3. Հանդբոլ
ա. Գնդակի փոխանցում
և ընդունում եռյակներով, շարժման ուղղության և արագության փոփոխումով:
բ. Գնդակի սահուն
վարում` փոփոխելով շարժման արագությունը և ուղղությունը`պաշտպանի ակտիվ
դիմադրությամբ:
գ. Գնդակի վարման,
փոխանցման և ընդունման համակցումներ: հենումից, ցատկով, շրջափակման վրայից,
դ. Գնդակի նետում
ցատկով:
գ. Հարձակում հակահարձակումով:
11 -րդ դասարան
1.Բասկետբոլ
Հանվել է`
ա. Գնդակի ընդունում
և փոխանցում երկու և մեկ ձեռքով,
բ. Տակտիկական գործողությունների
յուրացված տարբերակների զուգակցում,
գ. Անհատական
պաշտպանություն,
դ. Խաղային
առաջադրանքների / 2 :1, 3:1, 3:2, 3:3 / կատարում:
2. Վոլեյբոլ
ա. Խաղացողի կեցվածքով տեղաշարժվել կից քայլերով դեպի աջ, ձախ, առաջ ու ետ,
դեմքով ու մեջքով առաջ,
բ. ՈՒղիղ հարձակողական հարված,
գ. Տեխնիկայի յուրացված հնարքների զուգակցում` գնդակի ընդունում – փոխանցում
- հարձակողական հարված:
3. Հանդբոլ
ա. Խաղացողի կեցվածքով տեղաշարժվել կից քայլերով մեջքով առաջ, դեմքով առաջ,
կողմ, կանգառ երկու քայլով և ցատկով,
բ. Գնդակի վարում բարձր, միջին և ցածր կեցվածքով,
գ Դիրքային հարձակում փոխելով խաղացողների դիրքը:
12 -րդ դասարան
Հանվել է`
1.Բասկետբոլ
ա. Գնդակի վարում աջ
և ձախ ձեռքով շարժման արագության և ուղղության փոփոխությամբ,
բ. Դիրքային
հարձակում մեկ օղակի վրա 2:2, 4:4, 5:5 տարբերակներով,
գ. Առաջկալման ձևով
երկու խաղացողների փոխգործողություն հարձակման և պաշտպանության ժամանա:
2. Վոլեյբոլ
ա. Խաղացողի կեցվածքով տեղաշարժերի
հստակ կատարում,
բ. Գնդակի սահուն փոխանցում վերևից, տեղում և առաջ շարժվելով,
գ. Տեխնիկական հնարքների զուգակցումներ` սկզբնահարված և ընդունում, ընդունում
և փոխանցում, փոխանցում և հարձակողական հարված:
3. Հանդբոլ
ա. Խաղացողի կեցվածքով տեղաշարժվել կից քայլերով մեջքով առաջ, դեմքով առաջ-
կողմ, կանգառ երկու քայլով և ցատկով,
բ. Գնդակի հստակ ընդունում և փոխանցում փոխելով շարժման ուղղությունը և
փոխանցման հեռավորությունը,
գ. Գնդակի սահուն վարում տարբեր կեցվածքով` բարձր, միջին, ցածր,
դ. Գնդակի նետում հենումից, թափավազքից, ցատկով,
ե. Յուրացված տակտիկական գործողությունների և առաջադրանքների հստակ
կատարում:
Ֆուտբոլ
<<Ֆուտբոլ>> - մարզախաղի նյութը
լրամշակվել և առանձնացվել է <<Մարզախաղեր>> բաժնից: 10-11-րդ դասարաններում
<<Ֆուտբոլ>> բաժնին տրվել է
26-ական ժամ, իսկ 12-րդ դասարանում 14-ական ժամ: Ֆուտբոլ մարզախաղի բաժնում
բեռնաթափվել են
հետևյալ վարժությունները.
Հանվել է`
10 –րդ դասարան
ա. Ֆուտբոլիստի կեցվածքով
տեղաշարժեր` վազք խաչաձև և կից քայլերով, կանգառներ, դարձումներ, արագացումներ:
բ. Գնդակի վարման, կասեցման և հարվածի տարրերով` համակցումներ:
11 –րդ դասարան
ա. Ֆուտբոլիստի կեցվածքով
տեղաշարժեր` ցատկեր երկու ոտքով վեր, կողմ
առաջ: Վազք կից քայլերով,
արագացումներ: Սահուն կատարել տեխնիկայի
յուրացված տարրերի համակցումներ:
բ. Գնդակի վարում փոխելով շարժման ուղղությունը և արագությունը:
գ. Գնդակի որսում` ընկնելով, ցատկով:
դ. Յուրացված տակտիկական գործողությունների և տեխնիկական տարրերի կիրառում:
12 –րդ դասարան
ա. Ֆուտբոլիստի կեցվածքով
տեղաշարժեր` վազք կից քայլերով, արագացումներ:
Ցատկեր
մեկ, երկու ոտքերով` վեր, կողմ, առաջ: Սահուն կատարել տեխնիկայի
յուրացված տարրերի
համակցումներ:
բ. Գլորվող գնդակի կասեցում և հարված դարպասին:
գ. Էստաֆետա գնդակի վարումով և
կասեցմամբ:
դ. Գնդակի վարում փոխելով շարժման
ուղղությունը:
ե. Գնդակի խլում` իրանի և ոտքերի
շարժումների համակցությամբ:
զ. Տարբեր արագությամբ,
ուղղության և հեռավորությունից հարվածած գնդակի
որսում:
է. Խաղի տակտիկական
առաջադրանքների կատարում: Ստուգողական
պահանջների հանձնում:
ԸՆՏՐՈՎԻ
ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՆՅՈՒԹ
ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ
<<Ընտրովի
ուսումնական նյութ>> բաժնին նախկին ծրագրում 10-11-րդ
դասարաններում տրված էր 20-ական ժամ, այժմ տրվում է 8-ական ժամ, իսկ 12-րդ
դասարանում` 4 ժամ: Այդ պատճառով հանվել են <<Ընտրովի ուսումնական նյութեր>> բոլոր բաժինների չափորոշչային պահանջները:
ԾՐԱԳԻՐ
<<Ընտրովի ուսումնական
նյութ>> բաժնի ծրագրերում կատարվել է բեռնաթափում.
1.
Դահուկային
պատրաստություն
Հանվել
է`
10 -րդ դասարան
ա. Վերելքների, վայրէջքների, դարձումների և արգելքների յուրացված
տեխնիկական տարրերի համակցում:
բ. Կարճ հատվածների անցում
500-600 ական մետր` 2-3 անգամ:
Բեռնաթափվել է`
ա. Հավասարաչափ
տեղաշարժվել դահուկներով 6 կմ տղաներ, դարձել է` 5 կմ, 5 կմ աղջիկներ` դարձել է 4
կմ:
11 -րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Իմանալ դահուկային պատրաստության ինքնուրույն
պարապմունքների անցկացման կանոնները:
բ. Արգելքների հաղթահարում` քայլանցումով, ցատկով:
գ. Դահուկավազքի տակտիկայի տարրերի ունակություն, ուժերի
բաշխում, առաջատար լինելը, շրջանցում,
եզրագծի հատում:
դ. Կարճ հատվածների անցում արագությամբ
600 մետր` 2 անգամ:
12 -րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Իմանալ դահուկային
պատրաստության պարապմունքերի նախավարժանքի անցկացման կանոնները:
բ. Դահուկային պատրաստության կիրառական
նշանակությունը և ստուգողական պահանջները:
գ. Դահուկաքայլերի զուգակցումներ` փոփոխական
երկքայլ ընթացքից, փոփոխական չորսքայլանի
ընթացքից:
դ. Վերելքների, վայրէջքների, դարձումների և արգելակումների
յուրացված տեխնիկական տարրերի զուգակցումներ:
ե. Կարճ հատվածների անցում` 600 -800 մետր` 2
անգամ:
Բեռնաթափվել է`
ա. Հավասարաչափ և փոփոխական տեղաշարժեր
դահուկներով կտրտված տեղանքում` 5 կմ աղջիկներ, դարձել է 4 կմ, իսկ 10 կմ տղաներ`
դարձել է 6 կմ:
Լող
10 -րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Միջբժշկական
օգնությունը տուժածին:
բ. Սուզում երկարությամբ:
գ. Դարձումներ` ընտրված լողաձևով:
դ. Սովորած ձևով կրկնվող լող` 50 մետր 4-5 անգամ:
ե. Սովորած ձևով կրկնվող լող` 100 մետր 4 անգամ:
Բեռնաթափվել է`
ա. Սովորած ձևով կրկնվող լող` 10-15 մետր 6-12
անգամ, դարձել է` լող 10- 15 մետր:
ա. Սովորած ձևով կրկնվող
լող` 25 մետր 6-10 անգամը, դարձել է` լող 25 մետր` 6 անգամ:
11 -րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Բրաս, դելֆին, կրոլ կրծքի
և մեջքի վրա լողաձևերի տեխնիկայի կատարելագործում:
բ. Ջրացատկ 1 մետր բարձրությունից:
գ. Սովորած ձևով կրկնվող
լող` 10-15 մետր 6-12 անգամ:
դ. Սովորած ձևով կրկնվող
լող` 4 անգամ 100 մետր:
Բեռնաթափվել
է`
ա. Սովորած ձևով կրկնվող լող` 25 մետր 6-10 անգամ,
դարձել է` լող 25 մետր:
բ.
Սովորած ձևով կրկնվող լող` 50 մետր 8-10 անգամ, դարձել է լող 50 մետր` 6
անգամ:
12 -րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Ծանոթացում լողի
ստուգողական պահանջներին:
բ. Բրաս, դելֆին, կրոլ
կրծքի և մեջքի վրա լողաձևերի տեխնիկայի կատարելագործում:
գ. Պատանիներ` խաղեր
ուսումնական առաջադրանքներով: Լողահագուստով:
դ. Աղջիկներ` ջրում գլուխկոնծի առաջ:
ե. Սովորած ձևով կրկնվող
լող` 10-15 մետր 6-12 անգամ:
զ. Սովորած ձևով կրկնվող
լող` 200 մետր 2-3 անգամ:
Բեռնաթափվել է`
ա. Սովորած ձևով կրկնվող լող` 50 մետր 6 անգամ,
դարձել է լող 10-25 մետր` 6 անգամ:
ՈՒժային պատրաստություն
10
–րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Հայ ծանրորդները օլիմպիական խաղերում:
բ. Մկանային
ուժ` տեսակները և մշակման միջոցները:
գ. 8-10
վարժություններ կցագնդերով (աղջիկներ` 3-4 կգ) մարմնի տարբեր մկանախմբերի մշակման
համար:
դ. Պոկման,
ձգման և սեղման վարժություններ սկավառակներով` 5-10 կգ (աղջիկներ), կշռաքարերով `
16 կգ. (տղաներ), կրկնել 2-3 անգամ:
ե. Ծանրաձողով ձգումներ` աղջիկները սեփական քաշի 30 %-ի չափով, տղաներ 50 %-ի չափով:
11 –րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Սեփական
մկանային ուժի մշակման համալիր վարժությունների կազմման առանձնահատկությունները:
բ. 5-6 տարբեր
մկանախմբերի մշակման համալիր վարժություններ սկավառակներով, կցագնդերով, ռետինե
լարանով:
գ. 6-8 վարժություններ մարզասարքերով, կիրառելով մարզման
շրջանաձև մեթոդը, կրկնել 2-3 անգամ, 6-8 կրկնությամբ:
դ. Ձգում և կքանիստ ծանրաձողով (աղջիկները սեփական քաշի
50 %-ի չափով, տղաներ 70 %-ի չափով):
12 –րդ դասարան
Հանվել է`
ա. ՈՒժային մարզաձևերի տեղը և դերը ֆիզիկական
դաստիարակության համակարգում:
բ. ՈՒժային
պատրաստության նշանակությունը նախազինակոչային տարիքի պատանիների համար:
գ. ՈՒժային
պատրաստության ստուգողական պահանջները:
դ. 6-8
վարժություններ մարզասարքերով, կիրառելով մարզման շրջանաձև մեթոդը, կրկնել 3-4
անգամ, 8-10 կրկնությամբ:
ե. Պառկած
սեղմում, ձգում և կքանիստ ծանրաձողով (աղջիկները սեփական քաշի 60 %-ի չափով, տղաներ 80 %-ի չափով), կրկնել
2-3 անգամ:
Ըմբշամարտ
10 –րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Հայաստանցի և հայ ըմբիշները միջազգային մրցագորգերում:
բ. Ըմբշամարտի բարձրագույն մարմինը (ՖԻԼԱ):
գ.
Գցումների պաշտպանությունը և հակահնարքը:
դ. Գցում պտուտակաձև բռնած ձեռքը:
ե.
Կանգնած դրությունից գցումների պաշտպանությունները և
հակահնարքները:
զ. ՈՒսումնական և մարզական գոտեմարտեր:
է. Ըմբշամարտի
պարզագույն խաղային ձևերով` շարժախաղեր:
11 –րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Ըմբշամարտի
դերը և նշանակությունը պատանիների զինվորական
ծառայության նախապատրաստման գործում:
բ. Կանգնած դրությունից գցումների պաշտպանությունը
և հակահնարքը:
գ. Ըմբշամարտի պարզագույն խաղային ձևեր` շարժախաղեր:
դ. ՈՒսումնական և մարզական գոտեմարտեր:
12 –րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Ըմբշամարտի դերը մարդու կյանքի անվտանգության ապահովման
գործընթացում:
բ. Ծնկադիր դրությունից` <<Շրջում անցումով
հեռու ոտքի մկրատաձև
բռնվածքով>> պաշտպանությունը, հակահնարքը:
գ. <<Շրջում բռնած պարանոցը և
ազդրը>> պաշտպանությունը, հակահնարքը:
դ. Ըմբշամարտի պարզագույն խաղային ձևեր` շարժախաղեր:
ե. Մարզական գոտեմարտեր:
Տուրիստական
պատրաստություն
10 –րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Ծանոթություն. տուրիզմի առողջարարական,
կրթական,
դաստիարակչական նշանակության
մասին:
բ. Իմանալ կոփման բնական միջոցները և
կիրառման միջոցները:
գ. Բարձրանալ ընտրված բարձունքը:
դ.
Տուժածին ցույց տալ առաջին օգնություն:
11 –րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Ծանոթություն.
տուրիստական պատրաստության կիրառական
նշանակության
մասին:
բ. Իմանալ կոփման բնական միջոցների
կիրառումը:
գ. Տեղեկագրական քարտեզների օգտագործում:
դ. Կողմնորոշվելը տեղանքում` քարտեզով և
առանց քարտեզի:
ե. Բարձրանալ ընտրված բարձունքը:
զ. Առաջին օգնություն ցույց տալը:
է. Տիրապետել ապահովման և ինքնաապահովման
հնարքներին:
12 –րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Ծանոթություն.
տուրիզմի ձևերի մասին:
բ. Տեղեկագրական քարտեզների
օգտագործումը, ընթերցելը, երթուղու գծի կազմումը:
գ. Կողմնորոշվելը տեղանքում` քարտեզով և
առանց քարտեզի:
դ. Հորիզոնի կողմերի որոշումը տեղանքի
հատկանիշներով:
ե. Բնական արգելքների հաղթահարում:
զ. Բարձրանալ ընտրված բարձունքը:
է. Գիշերելու կազմակերպում, վրանի
կանգնեցում, խարույկի վառում:
Գեղարվեստական մարմնամարզություն
10 –րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Տեղեկություն տալ ճիշտ և նրբագեղ
կազմվածքի ձևավորման գործում գեղարվեստական մարմնամարզության դերի մասին:
բ. Ոտքերի միաժամանակյա և հաջորդական զսպանակաձև
շարժումներ:
գ. Ձեռքերի զսպանակող շարժումներ:
դ. Ձեռքերի միաժամանակյա և հաջորդական
ալիքաձև շարժումներ:
ե. Հավասարակշռություն առջևում` համանուն
և տարանուն, կողքի հակված:
զ. Գնդակով վարժությունները`
ամբողջությամբ:
է. Ժապավենով վարժությունները`
ամբողջությամբ:
ը. Օղը գլորել մեկ ձեռքից մյուսը`
առջևում և մեջքի հետևում:
թ. Օղը պտտել իրանի շուրջը:
11 –րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Ձեռքերի զսպանակաձև շարժումներ
զուգակցված առաջ, հետ, կողմ ու վեր
թափին:
բ. Ձեռքերի հաջորդական և միաժամանակյա ալիքաձև
շարժումներ` տարբեր
ելման դրություններից:
գ. Պահել հավասարակշռություն առջևում`
համանուն, տարանուն և դարձում
360 աստիճան:
դ. Գնդակով վարժությունները`
ամբողջությամբ:
ե. Ժապավենով վարժությունները`
ամբողջությամբ:
զ. Օղը բռնել հորիզոնական, ուղղահայաց,
կողմնային, դիմային և թեք հարթություններում, երկու ձեռքով, տարբեր բռնվածքով:
է. Օղը գլորել մեկ ձեռքից մյուսը`
առջևում և մեջքի հետևում:
12 –րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Տեղեկություններ գեղարվեստական
մարմնամարզության ինքնուրույն
պարապմունքների վերաբերյալ:
բ. Ձեռքերի զսպանակաձև շարժումներ
զուգակցված առաջ, հետ, կողմ ու վեր
թափին:
գ. Ձեռքերի հաջորդական և միաժամանակյա
ալիքաձև շարժումներ` տարբեր
ելման դրությունից, ձեռքերը կողմ, առաջ, վեր, ցած:
դ. Պահել հավասարակշռություն առջևում`
համանուն, տարանուն և դարձում
360 աստիճան:
ե. Գնդակով վարժությունները`
ամբողջությամբ:
զ. Ժապավենով վարժությունները`
ամբողջությամբ:
է. Օղը գլորել մեկ ձեռքից մյուսը`
առջևում և մեջքի հետևում:
ը. Ցատկել օղի մեջ` այն ցատկապարանի նման
առաջ և հետ պտտելով
Սեղանի թենիս
Սեղանի թենիս
10 –րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Ծանոթություն. սեղանի թենիս մարզաձևի
պարապմունքների ներգործությունը աշակերտների օրգանիզմի վրա:
բ. Ծանոթություն. սեղանի թենիսի
կանոնների մասին:
գ. Պատնեշ հարված` աջից, ձախից:
դ. Աջից աջ պտտված հարվածներ:
ե. Ձախից ձախ պտտված հարված:
զ. Տեղաշարժեր սեղանի մոտ մեկ քայլանի,
երկքայլանի, կից քայլերով աջ,
ձախ և հետ:
է. Ստուգողական վարժություններ: Հաշվով
խաղ` 3-5 խաղափուլով:
11 –րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Ծանոթություն. սեղանի թենիսի
ինքնուրույն պարապմունքների
մեթոդիկային:
բ. Կտրված հարված` աջից և ձախից:
գ. Հարվածներ աջից և ձախից` գլորումով:
դ. Պտտված հարված աջից և ձախից:
ե. Աջից աջ պտտված հարված, ձախից` ձախ:
զ. Ստուգողական վարժություններ:
է. Հաշվով խաղ` 3-5 խաղափուլ:
12 –րդ դասարան
Հանվել է`
ա. Ծանոթություն. հայ թենիսիստների
մասնակցությունը միջազգային
մրցումներին:
բ. Պտտված հարված աջից և ձախից:
գ. Գնդակի վերգցումով սկզբնահարված ձախ
անկյունից, պտտված աջով, հակազդել ձախով:
դ. Կտրված սկզբնահարված աջից և ընդունել
աջով կտրված կամ գլորումով:
ե. Կտրված սկզբնահարված ձախից և ընդունել
ձախով կտրված կամ
գլորումով:
զ. Հաշվով խաղ 3-5 խաղափուլով:
<<Ֆիզիկական կուլտուրա>> առարկայի ավագ դպրոցի (10-12-րդ
դասարաններ) չափորոշչի և ծրագրի բեռնաթափման և լրամշակման հանձնախումբ`
Հովհաննես Գաբրիելյան
/ԿԱԻ բաժնի վարիչ/ ------------------
Հասմիկ Մինասյան /ԿԱԻ մասնագետ/ ------------------
Յուրա
Գրիգորյան /ՖԿՀՊԻ ամբիոնի վարիչ/ -----------------
Комментарии
Отправить комментарий